Pustolovna udruga "Banina" iz Kastva osvojila Mont Blanc

Četvero kastavskih planinara Boris Lipovac, Tonči Šorić, Mario Krešević i Marin Šimanić, svojim su  planinarskim pothvatima ovih dana pribrojili još jedan uspjeh, osvajanje Mont Blanca, najvišeg vrha Europe visokog 4810m.

Dotični članovi pustolovne udruge Banina su svi aktivni članovi i planinari s iskustvom i položenim alpinističkim tečajevima.

Na vrhu Mt. Blanca, „krova Europe“,  zaviorila se i zastava Grada Kastva

„Pustolovna udruga Banina iz Kastva osvojila Mount Blanc 4810m. Krenuli smo iz Kastva Mario Krešević, Tonči Šorić, Boris Lipovac i ja, osobnim automobilom u smjeru Venecije, Milana, Torina, Aoste preko tunela Mt Blanc do Chamonixa, gdje započinjemo uspon. Prvi dan vozi nas vlak do mjesta Le Nid D"Aigle otkud započinjemo uspon prema domu Tete Rousse 3167m.

Natovareni teškim ruksacima i opremom uspinjemo se smjerom Tete Rousse i odlučujemo da ćemo spavati u šumarskoj kućici nadomak Tete Rousse. Drugi dan je vjerojatno bio i najzahtjevniji jer smo morali proći zloglasni "kuloar smrti“. „Kuloar“ je poznat po nesrećama zbog odrona kamenja. Na dan kad smo se mi uspinjali smrtno je stradao Britanac prilikom spusta.

Dižemo se u 3h ujutro i krećemo preko „Kuloara“ do doma Gouter (3817m).U Gouteru veseli, zdravi slažemo šator i pripremamo plan za sutrašnji juriš na sami vrh. Treći dan krećemo za sami vrh koji je udaljen samo na par sati od doma Gouter. Krenuli smo u 3h ujutro.

Na samo par sati od vrha odustajem zbog jake glavobolje i da ne dovedem u pitanje vrh ostalih članova udruge Banina, odvezujem se od naveza i puštam prijatelje koji se uspinju na sam vrh Mt.Blanca. Boris Lipovac, Mario Krešević i Tonči Šorić iz Pustolovne udruge Banina slave na vrhu sa zastavom grada Kastva i Banine. Vrijeme je bilo idealno, sunčano bez jakih vjetrova. Kod doma Gouter odlučujemo se za još jednu noć u planini zbog mogućnosti popodnevnih odrona u Kuloaru smrti (ujutro su odroni najmanji). Četvrti dan rano ujutro prelazimo „Kuloar“ i osmjesi se ponovno vraćaju na naša lica. Spuštamo se prema Chamonixu a sreći nema kraja.

...Zahvaljujemo Gradu Kastvu i svim članovima Banine koji su nam omogućili ovaj uspon. Visoko gorje nas je očaralo te smo odlučni za daljnje poduhvate.“